1913 yapımı “Der Student von Prag“ türün ilk örneği olabilir, ancak akımın başlangıcını yapan film Robert Wiene yapımı “Das Cabinet des Dr. Caligari“dir. 1919-1933 yılları arasında en iyi örneklerini veren Alman Dışavurumcu Sineması, dönemin Almanya’sının içerisinde bulunduğu siyasi ve sosyal ruh halinden etkilenmiş, olağan dışı ışık/gölge kullanımları, sürreal dekorlar ve makyajlarla etkili bir dil yakalamıştır. Mimari mekanların sinemadaki en etkin kullanımlarını perdeye taşımış olan Alman Dışavurumcu Sineması günümüze değin bir çok filme ve sanatçıya ilham kaynağı olmuştur.
Das Cabinet des Dr. Caligari (1920)
Yön: Robert Wiene
Nosferatu, eine Symphonie des Grauens (1922)
Yön: F.W. Murnau
Der
Golem, wie er in die Welt kam (1920)
Yön:
Carl Boese, Paul Wegener
Das
Testament des Dr. Mabuse (1933)
Yön:
Fritz Lang
Yön: Fritz Lang
Vampyr
(1932)
Yön:
Carl Th. Dreyer
Metropolis (1927)
Yön: Fritz Lang
|
|
|